ایران فتوشاپ (Iran-PS)

آموزش ایجاد صحنۀ سورئال فلامینگو

رایگان

دسته: , , , برچسب: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

توضیحات

به نام خداوند هستی بخش

در این آموزش قصد داریم یک صحنۀ سورئال خلق کنیم؛ پس با استفاده از فایل‌هایی که برای این آموزش ایجاد صحنۀ سورئال فلامینگو در اختیار شما قرار می‌گیرد این کار را انجام می‌دهیم.

برای شروع، یک سند با ابعاد دلخواه ایجاد کنید. برای پس‌زمینه رنگ با کد ۶e5f53 انتخاب کنید.

فایل تصویر کویر را وارد نرم‌افزار کنید و از نظر ابعاد با سند تنظیم کنید.

با هر ابزار انتخابی که راحت هستید (ترجیحا ابزار Pen) موج شن پایین تصویر کویر را انتخاب کنید.

راست کلیک کرده و گزینۀ Make Selection را انتخاب نمایید.

Feather Radius را حدود ۵/۰ وارد کنید و درحالیکه Anti-aliased تیکدار است، این پنجره را OK نمایید.

درحالیکه رنگ پیش‌زمینه مشکی است، روی دکمۀ Mask کلیک کنید تا نواحی غیر انتخابی ماسک شوند.

شما باید به نتیجه‌ای مانند تصویر زیر برسید:

برای همین لایۀ کویر از منوی Adjustments یک لایۀ تنظیمی Levels ایجاد کنید آن را به لایۀ تصویر کویر Clip نمایید (می‌توانید با پایین نگه‌داشتن کلید Alt و کلیک بین این دو لایه نیز، این کار را انجام دهید) و در ورودی، سایه‌ها را افزایش دهید؛

به تصویر زیر توجه نمایید:

با استفاده از لایۀ تنظیمی Hue / Saturation برای همین لایۀ کویر که باید به آن Clip شده باشد، مقدار Saturation را تا حدود ۸۴- کم کنید.

برای لایۀ کویر، یک لایۀ تنظیمی Brightness / Contrast ایجاد کنید آن را به لایۀ کویر Clip نمایید و Brightness را تا حدود ۴۳ افزایش دهید.

روی ماسک لایۀ Brightness / Contrast کلیک کنید و در پنجرۀ Properties ماسک را Invert کنید یا با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + I این کار را انجام دهید.

یک قلم نرم دایره‌ای سفید رنگ با اندازۀ ۱۰ پیکسل و درجۀ نرمی صفر درصد انتخاب کنید. مانند تصاویر زیر با استفاده از ابزار Pen در قسمت میانی تپۀ شن که نشان داده شده است یک مسیر رسم کنید.

راست کلیک کرده و گزینۀ Stroke Path را انتخاب کنید.

ابزار Brush را انتخاب و گزینۀ Simulate Pressure را تیک‌دار نمایید و OK.

برای از بین بردن مسیر رسم شده نیز، وقتی ابزار Pen فعال است، راست کلیک کنید و گزینۀ Delete Path را انتخاب نمایید.

مجدداً یک قلم با اندازۀ ۶۰ پیکسل و درجۀ نرمی ۳۰ درصد انتخاب کرده و لبه‌های رو به جهت تابش نور خورشید که در تصویر زیر نشان داده شده است را روشن‌تر نمایید.

در نهایت شما باید به نتیجه‌ای مانند تصویر زیر رسیده باشید:

در این قسمت از آموزش ایجاد صحنۀ سورئال فلامیگو، تصویر مه را در نرم‌افزار باز کنید و در زیر لایۀ کویر و بالای لایۀ رنگ پس‌زمینه قرار داده و از نظر اندازه با سند کاری همانند تصویر زیر تنظیم نمایید:

این لایه را بصورت عمودی (Horizontal) بچرخانید و حالت این لایه را Multiply قرار دهید.

یک لایۀ خام روی این لایه ایجاد کنید و کد رنگ bb9883 را برای رنگ پیش‌زمینه انتخاب نمایید.

با قلمی نرم و درجه نرمی صفر درصد و اندازۀ حدود ۸۰۰ پیکسل یک کلیک در وسط کار انجام دهید.

Opacity این لایه را تا ۶۵ درصد کاهش دهید و اندازۀ آن را بزرگتر کنید و یک محل مناسب برای آن انتخاب کنید تا اثر هالۀ نور ایجاد شود.

به تصویر زیر دفت کنید:

یک لایۀ خام دیگر بالای این لایۀ نور ایجاد کنید. برای رنگ پیش‌زمینه کد رنگ ffeadd را انتخاب کنید.

یک کلیک شبیه قبلی و در نزدیکی همان ناحیه انجام دهید.

کمی آن را جابجا کنید تا منطبق بر لایۀ قبلی شود.

Opacity را تا حدود ۲۸ رصد کاهش دهید.

در این مرحله از آموزش ایجاد صحنۀ سورئال فلامینگو تصویر درخت خشکیده را در بالای همۀ لایه‌ها وارد کرده و از نظر اندازه با سند کاری تنظیم نمایید.

برای لایۀ درخت یک ماسک ایجاد کنید. یک قلم در اندازۀ ۷۰ پیکسل و درجۀ نرمی ۱۰۰% انتخاب کنید.

درحالیکه رنگ پیش‌زمینه مشکی است قسمت پایین درخت را که در تصویر زیر می‌بینید ماسک کنید.

نتیجه باید شبیه تصویر زیر باشد:

یک لایۀ تنظیمی Brightness / Contrast برای لایۀ درخت ایجاد کنید (فراموش نکنید لایه‌های تنظیمی برای این لایه نیز باید Clip شده به لایۀ درخت باشند) و Brightness را تا حدود ۱۰۰- کاهش دهید.

یک لایۀ Hue / Saturation نیز برای لایۀ درخت ایجاد کنید و Saturation را نیز تا حدود ۳۱- کاهش دهید.

یک لایۀ تنظیمی Levels نیز ایجاد کنید و در قسمت ورودی مناطق روشن را تا حدود ۴۹ روشن‌تر نمایید.

با استفاده از دکمۀ Invert یا کلیدهای ترکیبی Ctrl + I ماسک مربوط به Levels را معکوس کنید.

درحالیکه ماسک لایۀ Levels انتخاب شده است، یک قلم با اندازۀ حدود ۳۰ پیکسل و درجۀ نرمی ۲۵% انتخاب کنید.

رنگ پیش‌زمینه را به سفید تغییر دهید.

در نواحی مشخص شده روی درخت، اثر تابش نور را ایجاد نمایید:

باید به نتیجه‌ای شبیه به تصویر زیر رسیده باشید:

در این قسمت از آموزش ایجاد صحنۀ سورئال فلامینگو باید تصویر ابر را به سند اضافه نمایید. پس تصویر ابری که در اختیار دارید را به سند کاری اضافه کنید و از نظر اندازه و زاویه آن را با کار تنظیم نمایید.

می‌توانید با Warp کمی شکل ابر را با شاخه‌های درخت متناسب کنید.

در نهایت شما باید به نتیجه‌ای مانند تصویر زیر رسیده باشید:

با استفاده از ماسک، قسمت‌های اضافی بالای ابر را حذف کنید.

حالا برای خلق جلوۀ باران در این آموزش ایجاد صحنۀ سورئال فلامینگو، یک لایۀ خام بالای لایۀ درخت ایجاد کنید و یک قلم با اندازۀ حدود ۳ پیکسل و درجۀ نرمی صفر درصد انتخاب نمایید.

رنگ پیش‌زمینه را به سفید تغییر دهید و شروع کنید به کشیدن باران در زیر ابرها…

به تصاویر زیر دقت کنید:

به مسیر Filter > Blur > Motion Blur رفته و با استفاده از این فیلتر تحت زاویۀ ۹۰ درجه و میزان ۲۰۰ پیکسل برای Distance کمی آن را محو نمایید.

نتیجه مانند تصویر زیر خواهد بود:

لایۀ بارانی که ایجاد کردید را به زیر لایۀ درخت انتقال دهید.

با استفاده از ماسک، قسمت‌هایی از لایۀ باران که در تصویر زیر نشان داده شده را با Opacity به میزان ۱۰۰% پاک کنید.

و کمی از پایین لایۀ باران که در تصویر زیر مشخص شده را با Opacity برابر ۳۰% پاک کنید.

در نهایت باید به نتیجۀ زیر رسیده باشید:

نوبت به آبجکت اصلی در این آموزش ایجاد صحنۀ سورئال فلامینگو رسید. تصویر فلامینگو را باز کنید و سعی کنید طی یک انتخابات برابر و عادلانه یکی از فلامینگوها (ترجیحا فلامینگوی وسط) را انتخاب کنید. از نظر اندازه، این آقای فلامینگو که حائز اکثریت آراء بوده را با کار تنظیم کنید.

قسمت پایین پای این فلامینگو را که در تصویر زیر هم نشان داده شده است، ماسک کنید.

برای لایۀ فلامینگو یک لایۀ تنظیمی Hue / Saturation ایجاد کنید و غلظت رنگ آن را تا حدود ۵۰- کاهش دهید.

(تمامی لایه‌های تنظیمی مربوط به فلامینگو نیز باید به آن Clip شده باشند)

یک لایۀ تنظیمی Brightness / Contrast برای لایۀ فلامینگو ایجاد کنید و Brightness را تا حدود ۵۱- کاهش دهید.

در نهایت فلامینگو آموزش ما باید مانند تصویر زیر شده باشد:

حال یک قلم نرم با اندازۀ ۲۵ پیکسل و نرمی حدود ۲۰% و Opacity 100% انتخاب نمایید.

درحالیکه رنگ پیش‌زمینه مشکی می‌باشد و ماسک لایۀ تنظیمی Brightness / Contrast در حالت انتخاب است، قسمت‌هایی از فلامینگو که در تصویر زیر نشان داده شده است را روشن‌تر کنید.

نتیجه را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

و برای مرحلۀ آخر این آموزش ایجاد صحنۀ سورئال فلامینگو، از منوی Adjustments گزینۀ Photo Filter را انتخاب کنید.

از بخش فیلترهای این لایۀ تنظیمی، گزینۀ Deep Blue را انتخاب و Density را برابر ۳۵% قرار دهید.

نتیجۀ حاصل مانند تصویر زیر خواهد بود:

دوباره از منوی Adjustments یک Gradient Map اضافه کنید و گرادینت مشکی به سفید را انتخاب نمایید.

حالت لایۀ آن را به Soft Light تغییر داده و Opacity این لایه را در حدود ۳۰% قرار دهید.

یک لایۀ تنظیمی Levels اضافه کنید و در ورودی کمی نواحی روشن را افزایش دهید (در حدود ۲۳۴)، در خروجی نیز نواحی تاریک را در حدود ۳ قرار دهید.

در نهایت کار ما به پایان رسید و نتیجه مانند تصویر زیر خواهد بود:

.

.

.

به همین راحتی و خوشمزه‌گی

 

 

 

 

 

اگر این آموزش را خواندید برای سلامتی امام عصر (عج) صلوات بفرستید

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

— کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز می‌باشد —

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش ایجاد صحنۀ سورئال فلامینگو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *